Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Anhörig - 23 oktober 2014 18:29

 

Ja, då var det åter dags att sitta i telefonkö till My Safety. Förra gången var för en månad sen (se blogginlägg 19/9). Efter att ha stått i telefonkö sammanlagd mer än 1 timme och efter 2 samtal samt ett löfte om att bli uppringd – ett löfte som inte infriades, lovade en trevlig tjej att de nu hade tagit bort min mans namn från alla deras listor och därmed inte skulle bli besvärade mer av detta företag. Men det dröjde inte länge innan ytterligare en krav-avin landade i vår brevlåda. Därefter följd av ytterligare  en kravmärkt ”påminnelse” nån vecka senare. Något som jag helt struntade i eftersom jag, om man läste det finställda, kunde utläsa att detta var ”ett erbjudande”.


I dag kom en ny avi med en helt ny summa och erbjudande om kortsäkerhet (?). Något vi inte alls har bett om. Det framgick också att de hade lagt på 50 kr i påminnelseavgift. Följaktligen var det åter dags att placera sig i en ändlös telefonkö, denna gång 25 minuter innan jag kom fram. Återigen fick jag prata med en, i och för sig trevlig, kille (jag har noterat hans namn denna gång) och återigen fick jag till slut honom att annullera alla krav och han lovade, att vi inte skulle bli uppringd några flera gånger (Fan tro´t!). Han lovade också att min man inte skulle bli kontaktat via mail heller. Ett löfte som jag inte behöver, eftersom min man inte klarar av att gå in på Internet längre (tack o lov).


I kväll ska tv-programmet PLUS avhandla telefonförsäljning. Gissa om jag ska titta.

Ovido - Quiz & Flashcards